اهمیت تبادل اطلاعات در بازاریابی ارتباطی
اهمیت تبادل اطلاعات در بازاریابی ارتباطی (به خصوص استفاده از که کانال الکترونیک) نیازمند یک درک و فهم شفاف از مشکلات بالقوه است. محرمانهبودن و امنیت اطلاعات خود یک مقوله است. در نظر گرفتن تفاوتهای اختصاصی و تغییرات از فردی به فرد دیگر به مانند تفاوتهای فرهنگی و یا ذائقه و سلیقه، هم باید اختصاصی باشد و هم محرمانه. شرکتهای تجاری و بنگاههای اقتصادی نیازمند درک این موضوع هستند که تنها دلیلی که آنها اطلاعات مشتریان را نگهداریمیکنند، ارتباط با تک تک مشتریان است و این چیزی نیست که قابل سهیم شدن با هر کسی باشد. بنگاههای اقتصادی که از کانالهای الکترونیک و اینترنت استفادهمیکنند، احتمالاً مشتریان فراوانتر و آموزش دیدهتری را هدف گذاری کردهاند. بنابراین نیاز جدی دارند تا از تناسب و امنیت سیستمهای اطلاعات خود به تناسب ماهیت کسب و کارشان اطمینان خاطر کسب کنند. بدین ترتیب ادراک بالا از ارزش اطلاعات و چگونگی استفاده از اطلاعات بسیار حیاتی است.
Web باعث پیدایش یک تکامل ترویجی در مفاهیم بازاریابی شده است. بهمنظور ایجاد موفقیت در حیطه بازاریابی، باب جدیدی از تجارت و بازرگانی مورد نیاز است به قسمی که کارکرد توابع بازاریابی (Marketing Function) چه از نظرآکادمیک و علمی و چه از بُعد عملی مجدداً تعریف و بازشناسی شوند، تا تجارتالکترونیک را در جهت پیدایش بنیادین جامعه الکترونیک در Web یاری دهد.
در واقع مدل جامعه "Many to Many" در Web (الگوهای زیادی از جامعه"Many to one") اصول سنتی تبلیغات در رسانههای عمومی را کاملاً دگرگون ساخته است. موارد استفاده از روشهای گوناگون تبلیغات و تنوع آنها مبتنی بر فرض «مصرف کننده منفعل» در Web فراوان است (منظور مصرف کنندهای است که توان نخریدن نداشته باشد و اسیر و در بند تبلیغات است).
همان گونه که مشاهده میشود، به شکل عجیبی فعالیتهای کمی با هدف شامل کردن مشتری در توسعه تجارت الکترونیک وجود دارد. بنگاههای اقتصادی، به منظور تعیین موقعیت بازار (Matket orientation) میباید خواست مشتریان را درک کرده و خود را درگیر مقوله تحقیقات مشتری (Customer Research) سازند. مشتریان بالقوه به طور مؤثر با روشهای نوین بازاریابی محاورهای Conversational Marketing)) مرتبط هستند.
با توجه به شواهد و مدارکی که از رفتار مصرفی مصرفکنندگان وجود دارد، میتوان آنها را به دو گروه طبقه بندی کرد: مشتریان راحت و بیخیال و مشتریان پی گیر و جستجوگر. این گروه دوم آنهایی هستند که با تیزبینی، وسواس و بصیرت بالا، مشتاقانه صفحات Web را در جهت یافتن بهترین یا مناسبترین ترکیب محصولات و کالاها جستجو میکنند.
بازاریابها باید مدلهای تبلیغات خود را برای عصر نوین تجارت الکترونیک بازسازی کنند. سلسله مراتب یا نردبان سنتی مشتری وفادار (مصرف کننده نامطمئن و بدبین، مصرف کننده خوشبین، مشتری، موکل، شریک، وکیل و مبلغ) هنوز هم قابل اجراء و کاربردی است، اما مدل اجرا و عمل متفاوت شده است. این نکته حایز اهمیت است که مرحله گذار از مصرف کننده نامطمئن و بدبین به مشتری وفادار و وکیل فقط از کانال جلب اعتماد و اطمینان حاصل میشود
آدرس سایت پارک تخفیف